Wednesday, April 15, 2009

urusan kerja

atas urusan kerja aku terpaksa ke hulu, ke hilir...
buat keje utk uruskan hal pejabat...urusan kat site office...hal clients...deal with suppliers..monitor account lg...jd PA bos lg...adoyaii...bayangkan ler aku sorang buat 6 org punye kerja - Sales, Purchasing, PA, HR, Admin and Account...mmg giler ar...
huhu nak buat camne, dah diberi kepercayaan, harus ar aku laksanakan tanggungjawab yg diamanahkan..dari management lama sampai management yg baru ni..yg aku pelik nyer dorang ni bile time keje ingat lak kat aku, percaya kat aku (siap ckp aku suka buat bende2 ni..err bole ker klau tak ske buat :P) ...biler tang gaji and gred aku buat2 lupe lak..camne tu..silap tang mane tu..sapo nak jawab...:P
dah ler skrg ni, org lama yg banyak tau hal2 lama company (i mean bhg akaun & hr) aku sorang jer..so byk bende kene pepandai settle sendiri..aku ni bukan per, risau nnti klau aku takde..
itupun sib baik ada my dear friend wan yg bole tolong...klau tak susah jugak aku nak settlekan documents utk submission..THANKS WAN aka RHUDDY..sib baik ar hang dekat..mahal tandatangan dia ni hehe..and THANK YOU SO MUCH for the 'ole2' ..terharu sey..susah2 jer.. :D

so set lunch date ngan dia, kitorang makan kat Secret Recipe...bile dah berjumpa tu harus lar bertanya khabar and berkongsi cerita...wah byk tul story, mcm setahun lak tak berjumpe haha...dah memasing sibuk kan...aku lak kene settlekan sume urusan kerja sebelum bulan Jun ni...huhu ada apa dgn bulan Jun?! jeng3 hehe.. :P

so arini Khamis 15/4, hampir seharian aku kat Putrajaya...ada urusan kat Kementerian Kewangan...pd yg tak pernah pegi, aku nasihatkan korang klau urusan korang tu makan masa yg lama, better park kat basement dr park kat tepi building, polis selalu round kat situ..ala dun worry, parking tak kene bayar..tiket lak jgn lupe bawak skali coz nnti bile nak kuar tiket kene check dulu kat Bhg Tengah MOF (building besar, penat tul kene jalan sana sini huh..) ..yg hampeh nyer aku ingat dah settle sume..rupenyer ada lagi yg aku kene buat..klau tak siap this week mau kene sambung next week nampaknyer...dah ler due date dah lepas..pastu next week lak ada interview ..aduss ..takkan nak bahagi dua badan aku huhu HELP!..

Ya Allah! berikan aku kekuatan dan permudahkan segala urusan..Amiin.

2 comments:

Rhuddy said...

org yg patut ucap tima kasih coz dia belanja hik3x......jlnkan tanggungjawab dengan baik wokey...gud luck to u

ida said...

thanks rhuddy :)