Friday, April 17, 2009

citer seram

setelah dicabar oleh nizam akhirnya aku beranikan diri menonton citer seram dipanggung..itupun ajak isha skali tuk temankan hehe...thanks isha :) ..kitorang tgk filem Jangan Tegur..not bad citer dia..simple jer..

yer..fyi aku ni jarang tgk horror movie kat panggung esp Malay movie or from Asia...so far bg aku filem seram yg best aku tengok ialah filem The Eye..
aku tak berapa suke layan kat pawagam.. selalu tgk reramai pd waktu siang hehe.. :P
..antara sebab aku tak suke tgk kat panggung:
-tumpuan lebih bile tgk kat panggung berbanding tgk kat umah/ofis, takut bile dah concentrate nnti melekat kat kepala hotak haha..
-takut terngiang2 bile aku sensorang, dah ler aku ni jenis balik keje lewat and sensorang kat ofis huhu..
-terlalu related dgn kehidupan sekeliling..naknyer klau kejadian/tempat tu aku tau..
-and dulu takpe ar, memalam takleh tido ada mak bleh temankan...la ni sape nak temankan aku muahaha.. :P

tapi nak tanye korang, sape ada experience temankan jenazah semalaman..aku pernah, masa tu nenek aku meninggal kat umah lepas maghrib so kene kebumikan di siang hari..malam tu aku dan mak aku gilir2 baca Yassin and Al-Quran..ada satu masa tu mak aku dh letih and suh aku berjaga, siap pesan jgn putus baca ayat Al-Quran katanya..so tinggal ar aku sensorang je baca..aku tak takut dgn arwah, cume takut klau ada perkara yg tidak diingini berlaku (ye ar, syaitan kan suka ganggu anak cucu Adam..), Alhamdulillah sepanjang malam tu takde pape yg pelik berlaku...
pastu korang pernah tak lalu bilik mayat memalam..aku pernah lalui gak..masa tu aku balik lewat malam lepas temankan mak aku yg masa tu kat hospital...bila datang siang nyer baru aku prasan yg aku lalu semalam tu bilik mayat huhu..lepas tu aku tak berani lalu, aku cari alternatif laluan lain...

apepun aku berharap sgt aku tak lalui pengalaman menemui bende2 halus ni..tak moooo...
bak kata 'ustaz'..jangan lupa solat..and perdengarkanlah ayat2 suci al-Quran kat umah, insyaAllah tiada gangguan..

Ya Allah kuatkan Imanku..jauhkanlah dari perkara yg tidak diingini berlaku..Amiin.

No comments: