Wednesday, October 15, 2008

nape awak ada...

yup soalan arini, kenape korang ada friendster or myspace or facebook or blog??
mm membuat aku terkenang kembali kisah2 lama..itupun selepas mendengar topik arini di hotfm am crew..
adakah ia melalaikan dan membuang masa...atau memberi faedah...
hurmm terpulang pada pandangan & persepsi masing2..
aku lebih kepada terjebak dengan tidak sengaja dan lepas tu menjadi rutin haha...
memula dulu aku tau pasal friendster ni dari yahoogroup (dulu gile mail yahoogroup..kekadang sampai berpuluh2 satu hari), di mulai oleh geng dari Philippine yg dok suh add dorang...so aku pun search and register la..
fs aku tgk okla & clean klau nak banding dgn myspace pada masa tu sgt ler ganaz dgn pic2 nyer (sampai la ni masih ganaz hehe..)
so sejak itu aku melayan fs..maka 'friend' aku pun bertambah, selain dr geng yahoogroup...fs menjadi tempat berhubung dengan geng rkv, geng kereta & budak ofis aku..segala perkembangan terkini dan aktiviti dorang aku bole ikuti kat fs je..
myspace lak pada mulanya aku rasa utk budak2 yg kaki grafik, tp sejak kebangkitan semula indie band (coz dulu Butterfinger & OAG je yg famous), myspace menjadi tempat lepak..esp utk dapatkan info terbaru (cth psl gig, album etc.) dan yg pasti tambah kenalan dgn geng yg minat psl indie band ni..
facebook menjadi trend terkini (sejak iklan maxis)..kira awal tahun ni aku berjinak-jinak, itupun sebab member sekolah yg suggest katanya ramai budak sekolah aku kat situ..so utk menyambung kembali silaturrahim yg telah agak lama putus, aku mengaktifkan diri di situ dan ternyata bukan sahaja aku menemui semula geng sekolah, malah my junior and 'bf lama' (haha bukan boyfren ye..bestfren tau)..mmg best :D
blog lak merupakan aktiviti terbaru aku (dulu lebih layan blog kat fs je)...actually blog ni dah lama tp aku selalu jd silent reader or anonymous je...awal2 dulu blogger yg aku layan of coz ler sultanmuzaffar, juandanza, klubbkidd, si alkapitan, mr manager...and my fren only yan (my ofismate yg i tau dia ada itupun masa nk tgk pic majlis pertunangan dia hehe..)..kira dulu rajin membaca sbb AF3 ler haha..
selain friendster, myspace, facebook & blog ni, aku turut melayan multiply...
kat multiply ni tempat aku menyimpan sume gambar2 (yg terpilih saje..) esp event yg aku attend or tempat2 yg aku lawati...
senang citer..site2 ni la tempat utk aku dan member2 berhubung, update event/activity, received/send invitation...so sgt ler membantu aku (yg jenis ramai geng) mudah, cepat and of coz ler jimat dlm erti kata 'free' :D

so apalagi, marilah kita mengaktifkan diri hehe ;)

No comments: