Wednesday, October 22, 2008

rezeki

Selasa 21/10 ada invitation from supplier, jamuan raya kat Saloma Bistro..makan free lagi..alhamdulillah rezeki :D
pada mulanya nak ajak geng pompuan je..tp kali ni aku ajak boyz join skali gi..
sorry ler tak bole ajak reramai..tak brani seh, majlis orang..
owh btw sebelum pegi tu, ada citer menarik..
klau korang nak tau, aku ni kekadang ada perangai 'pelik' skit haha nak tau pe dia..
kekadang klau datang perangai 'giler' aku ni..hal yg aku rasa tak brani nak buat, masa tu aku jadi berani hehe..
so nak dijadikan citer, pagi tu aku terima msg dari 'D'
aku reply dgn beraninye dgn mengajak dia join skali jamuan raya tu..
sib baik 'D' menolak "keje la..some other time"
huh klau dia kata ok huhu camne ek..bukan sbb dia tak bole join..
cume tak leh bayangkan what will happen, coz 'D' ni kira 1st time nak jumpe face 2 face (selalu msg kat myspace jer..), ..plus de budak ofis skali..segan seh..bile fikir balik, giler ke hape muahaha..
nak dekal kul 1 kitorang pun gerak 1 kete..makanan mcm2 gak..siap ada persembahan tarian..nak balik tu hujan lak..sib baik supplier tu sediakan payung..so rezeki kitorang ler tiap sorang dapat 'souvenir' sekaki payung (tak hujan tak dpt hehe..) :D
Malam lak, heboh berita psl press con Mawi & Ekin yg nak kawin 20 Disember 2008 ni..
pergh! mmg dasat sungguh perancangan dorang..selain secara 'live', siap ada konsert free lagi...mmm hidup Mawi ni dah betul2 cam 'reality show' gak, sume diatur and 'live', kekadang kesian pun ada..tp yg tak sangka lak pilihannya lebih berusia dari dia :D..klau aku tau dia tak kisah pasai umur, sure aku 'tackle' awal2 lg haha..teringat aku masa rakaman 'Dari Studio 1' dulu..mlm tu aku tgh frust (masa tu lak mawi sdg dilanda gosip hebat..retak menanti belah..) and dgn perangai 'giler' yg dtg tetiba, aku memberanikan diri drive sensorang menuju ke astro..'gamble' seh tgk rakaman 'Dari Studio 1' without pas masuk giler tul...dengan kuasa Allah, rezeki aku agaknya, hujan turun menyebabkan semua yg dtg masa tu diberi masuk (with or without pas)..lepas rakaman aku call 'oden' member sekampung mawi..dia kata mawi ada lg, so aku pun tunggu kat hall..sedang elok nak amik gamba ngan dia, kami di'warning' dgn 'org astro' sbb bergambar dekat hall (cam hampeh ckp elok2 tak bole ke..)..sian mawi, tak pasal kene tempias gak..so kitorang continue bergambar di luar building..sempat gak berborak dgn dia, antara dialog aku ngan mawi (ingat2 lupe, coz dh lama..):
aku: "Mawi, bole tak masa nyanyi tu jgn tunduk and pejam mata selalu..bukan pe, penonton nak tgk muka.."
mawi: "..pejam sbb nak fokus..takut ilang fokus nnti blur"
aku: "tapi mawi nyanyi tadi mmg 'feel' ar..terasaa.."
mawi: (gelak) "ye ker..terasa..feel ek"
aku: aah (sambil ngangguk)..

sebelum beredar kat parking, mawi sempat toleh sambil lambai "bye..baik2 jalan tau!"
huhu kenangan tul..and sejak mlm tu aku tak gi mane2 show mawi sbb malu nye pasal and lepas tu aku tgk ada perubahan dlm persembahan mawi..yup dia dah kurangkan pejam mata and tunduk ke bawah :P...and selepas itu juga bermula la episod cerita mawi and ekin (yg iras2 aku, tp dia lagi cantik ar muahaha perasan lak ada iras..)
errk camne tetiba ada selingan kisah lampau nih haha..btw ni true story tau, bukan rekaan atau mimpi ek :)

Rabu, 22/10 sepatutnya jamuan raya ofis aku kat putrajaya...tp terpaksa cancel sbb 'bos2' bz dgn urusan yg tetiba dtg mengejut..ada yg kene buat presentation lar..kene deliver goods next week ar and aku lak ada RFQ nak kene submit Jumaat ni..huh bz nyer :P ..tang malu tak yah nak citer ar...terpaksa email/phone client2 bgtau event cancel..ish giler tul, event cancel last minute..

Owh cakap psl ari Rabu..bermula ar lagi satu drama erra kat astro, 'Mertua vs Menantu'..mmg ku tunggu drama nih..aku suke citer yg ala2 romantic comedy..kes terpaksa kawin or bercinta lepas kawin hehe..baru ep. 1 so tak de ape yg menarik lg sbb dorang lom jumpe lagi, baru pengenalan watak2..
Lepas tgk Mertua vs Menantu, aku layan filem I'm not Single lak kat Kirana...jenis romantic comedy gak..simple je citer dia, but i like..kira filem melayu yg aku bole layan..sebuah lagi filem arahan pierre andre..byk improvement dari filem 9 September..'continuation' dari satu babak ke satu babak dia ok, tak merapu..kira dah bole nampak style pengarahan pierre ni camne..korang layan ar, ok per..sekali sekala kasi can ar filem melayu, jgn asyik dgn barat jer ok ;)


ada tarian
ps: sorry ler pic latifah korang tak nampak lak hehe..



saloma bistro+door gift+payung ;)

3 comments:

lankapo said...

I am not single best eii very the..tah apa3 byk sgt ciplaknya..best lagi kekasih ku seru ke ayat-ayat cinta ke

pasal mawi tu udah2 laaa
dah nk kahwin dah pun heheh

ramai lagi abg botak kat luar

Anonymous said...

makan..makan gak..
kesihatan mau jaga...

ida said...

lan
ish ko ni..jgn ler bandingkan kuih dgn lauk..mmg takkan same..tp dua2 sedap..cuma satu tu ringan, satu lagi berat hehe ;)
tang mawi tu saje selingan jer :P
abg botak mane..meh ler kenalkan klau de yg mcm 'mawi' tu ekeke...

hi idzaris
yup tul tu..kesihatan penting
thanks sudi komen ;)