Tuesday, June 9, 2009

Ulangtahun KRU ke-17 and Merong Mahawangsa

Monday 8/6/2009 bertempat di Masjid Wilayah Persekutuan telah berlangsungnya Majlis Kesyukuran sempena Ulangtahun KRU ke-17 dan juga doa selamat bagi pengambaran Merong Mahawangsa yang akan bermula esoknya. Majlis bermula selepas solat Maghrib..so solat dulu then baru kenalkan pelakon and jamuan..masa lepas solat tu ingat nak snap pic kru yg berada di barisan hadapan..tp cam tak sesuai lak kan..and sesi soal jawab dgn press dilakukan selepas norman solat isyak.. huhu siap de wartawan dgr tersentap u.. ;)

Filem Hikayat Merong Mahawangsa ini adalah arahan Yusry dan pada majlis tersebut KRU telah memperkenalkan barisan pelakon-pelakon tempatan dan antarabangsa iaitu Stephen Rahman Hughes, Jing Lu, Gavin Stenhouse, Henrik Norman, Wan Hanafi Su, Khir Rahman, Dato Rahim Razali, Ummi Nazeera, Nell Ng, Craig Fong, Keith Chong, Jehan Miskin, Cat Farish, Deborah Henry, Ravi Sunderlingam, Kuswadinata, Mano Maniam, Cico, Vanida Imran dan Faiz Aizuddin Azmi (pemenang Drama Pendek ERA).

Filem epik arahan Yusry aka abgchik ini merupakan filem terbesar di bawah pengarahannya telah mendapat sokongan geran "e-Content" dari Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi..dan aku sangat bertuah kerana berkesempatan mendengar penerangan dari abgchik yang mereka telah menyediakan 4 buah kapal untuk filem tersebut. Pengambaran filem ini kebanyakannya akan dibuat di Terengganu..so pada mereka yg berada di Terengganu bole ar menyaksikan sendiri bagaimana filem ini dibuat..and dengar kata mereka menggunakan stuntman yg pernah bekerja dengan Jacky Chan..dasat ni tak sabar nak tengok camne hasilnya nnti. Pada yang hadir mlm tu mereka diberi cupcakes yg cute hasil buah tangan dari emylia iaitu wife edry..yup majlis malam tu bukan saja ada press, pelakon and staff, malah turut dihadiri semua ahli keluarga kru..thanks to felicia and abgchik ;) ...yg kelakarnya bile ada wartawan tanya siapa aku..ops! jangan gosip ya haha :P ...disebabkan battery aku weak so tak dapat ler bergambar sakan huhu..

owh! btw aku berkesempatan gak berjumpa with my cyber fren Amy (president dafi fc)...thanks sudi tegur malam tu dear...appreciate sangat..tak sangka bermula dgn pic my dad with her dad memulakan persahabatan antara kami berdua..nice knowing u dear..hope we can meet again or maybe hang out together (at dafi event lak kan hehe..)..i'm so blessed ;)


Aku harap filem Hikayat Merong Mahawangsa ini berjaya menembusi peringkat antarabangsa..amiin :)

2 comments:

Edzlin said...

cupcake yg cantik. kapal tu kalau simpan lepas shoot pun bagus. props PGL dulu dihapuskan.

♥Syamelia♥ said...

Hi ida...

i pun xsangka akan jumpa u dkt sana..
felt so blessed 2...

hope we cn meet up n hang up 2gther again...
it would be an honor if dpt join event DFC...

keep in touch!!