Tuesday, June 9, 2009

wedding ...from singapore with love

Ahad 7/6/2009 aku ngan family balik ke kg..along dr KB pun turut join kitorang...kat kg bz dengan wedding my cousin..disebabkan tak datang semalam, abis sume sedara mara tanye huhu...dah lama tul tak berkenduri besar macam ni...ye ar nak tunggu aku ntah bile ler agaknyer...mmg seronok dapat jumpe semua sanak saudara...and tak sangka saudara mara yang kat singapore turut hadir setelah hampir sepuluh tahun aku tak berjumpa...bulan lepas aku hampir nak turun singapore untuk menjemput keluarga di sana..tiket dah siap beli..tapi disebabkan aku tak sihat dan adik sepupu aku lak kene keje so terpaksa ar cancel..sudahnya aku pos jer kad jemputan ke sana..
Alhamdulillah dorang selamat sampai and datang lebih awal dari aku huhu malu tul..ye ar org yg jauh lak dah sampai dulu kan.. :P

panjang lebar ler bercerita bile sume dah berkumpul..my sis ar yg byk bersuara coz dorang borak in english..aku dok nyampuk skit2 jer bukan tak reti tp takut pronunciation salah haha..so lepas ni senang ar aku nak gi Singapore..nenek sedara and uncle sume dah bagi green light..tinggal tunggu kitorang datang jer hehe..best2..Singapore here I come!
..seronok dapat mengeratkan kembali tali silaturrahim..ye ar skrg ni tinggal generasi yg muda2..datuk, nenek and mak aku dah meninggal..klau kitorang tak eratkan, sapa lagi kan..klau korang nak tau aku memang ada sedara di Singapore and Indonesia..yg kat Indonesia terputus sebab yg kenal nenek jer...aku harap ikatan persaudaraan ini kekal selamanya...so sebelum dorang drive pulang kitorang amik ler gambar beramai-ramai buat kenangan.. :)



..and part takleh lupe bile uncle wan cakap sebelum dtg tu dia siap tgk balik gambar2 yg ada kitorang masa gi Singapore dulu..ye ar dulu aku tinggal kat umah dia kat Yishun...umah nenek kat Tao Payoh..sib baik tak banyak berubah hehe..
so bergambar tu penting yer haha.. :D

No comments: