Wednesday, June 10, 2009

site visit and school holiday

dah beli sume kelengkapan utk gi site, so semalam aku gi ar buat site visit..
ye ar lepas dengar report from sub con and site engineer..nak tak nak kene turun padang gak tengok camne progress..bile dah tgk baru ar bole update kat bos..pepagi dah keluar rumah takut aku sesat sbb takde signboard or nama jalan yg specific...alhamdulillah dapat jumpe gak tapak projek tu sampai tersesat gi Morib haha...sebelum mula keje kene ar isi perut dulu sbb bile dah kat tapak projek mane ada pape...so bagi makan dulu kat site engineer and sub con yg jaga site...bincang kat kedai kopi dulu camne nak mula keje and apa problem yg dorang hadapi...lepas dah tau story baru ar gerak masuk tapak...apepun safety first yer..

satu persatu building aku masuk..amik gambar apa yg patut sebagai bukti...senang nak buat laporan nnti...dalam ati takut gak..ye ar dah ler sume lelaki..pastu bangunan lak belum siap..besi batu sana sini..setiap langkah kene berhati2..dah ler aku ni jenis gayat..tangga lak takde pemegang..kene lak nak langkah or jalan atas titi kayu so scary yer..pastu pekerja2 kontraktor yg ada siap kaco and phewit bagai..aku buat tak tau jer..ye ar dah dorg tu ramai..tak berani aku pandang..aku tumpukan kat urusan aku jer..alhamdulillah berjaya gak aku tempuh satu ari tu..
keje construction camni ler gayanyer..keje bawah panas terik, berdebu and bau2 yg kurang menyenangkan sume ada ar.. (huhu tandas mane de lg, so melepas jela sana sini uwek :P), memang menguji kesabaran tul..aku mmg respect ar klau sesape yg involve keje camni laksanakan tugas dgn amanah..


Alang2 aku dah kat banting nih..kene ar singgah kampung halaman kan..ye ar dah dekat pun..lgpun aritu de janji ngan anak sedara nak tgk movie bile school holiday...so sampai jer kat umah mak long suh ler dorg sume bersiap..kitorang layan Terminator kat AEON Bukit Tinggi..skrg port kitorang kat situ je la..dah dekat sgt..pastu gi shopping sat, tolong anis carik hadiah utk birthday ayah dia and then kitorg belikan kek choc banana kat secret recipe..balik umah mak long balik, tgk sume dah siap, mcm2 juadah de laksa, rojak...makan2..borak2 dgn sepupu yg ade sampai tak sedar dah lewat..pe lagi aku pun gerak ar balik ke KL..
seronok sekali sekala dpt berkumpul ngan sepupu aku and bertukar cerita..nak nyer tgk anak2 dorang sume dah besar2..dulu kecik aku pimpin, skrg bile kluar same dah mcm member2 aku lak..rasa cepat tul masa berlalu..

No comments: