Thursday, October 1, 2009

Sepi

aritu entah kenape aku boleh pilih utk tidak menengok Gossip Girls instead aku pi layan filem Sepi di TV3...seperti biasa filem arahan Khabir Bhatia mmg simple yet very touching yer..means aku sure nangis nyer bile tengok citer2 camni haha..sgt ler emo yer..hanya yg memahami akan mengerti.. :P



sepi adam..terasa bila sahabat2 dan adik telah bertemu jodoh mereka...
sepi sufi..bila kehilangan isteri dan cinta pertamanya..
sepi imaan..suka bersendirian, hidup antara ilusi dan realiti...

antara dialog..

Vanidah : Awak cari saya ker?
Afdlin : Yeah..seumur hidup saya wak..

(..dialog yg ku tunggu hingga ke saat ini huhu...)


Puisi Sepi

Bisikku pada bulan
Kembalikan temanku..kekasihku..syurgaku..
Tanpa dia
Malam menemaniku
Sepi memelukku
Bulan jangan biar siang
Biar alam ini kelam
Biar ia sepi sepertiku..



Sepi - Yuni (OST Filem Sepi)

Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
namun ini hanya ada di bibir
di bibir saja

Aku ini yang bisa mengerti
walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku
biarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Woo.. sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam


..mmg layan..and sangat mendalam maksud SEPI itu...

2 comments:

Edzlin said...

filem sepi memang best. mmg emo tgk cite ni

ida said...

antara sepi dan cinta..
sy suke lg cinta :)